Oud cursusmateriaal

Scratch lessen 5 januari tot 4 april

L1
Achtervolgingsspel
Leer je Sprite te bewegen
L2
Verdwaald in de ruimte
Leer wat lussen zijn
L3
Trefbal platformgame
Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt

L4 – Ontdek je eigen wereld
Leer gegevens op te slaan in lijsten

L5- Chatbot maken

Leer variabelen weg te schrijven


Micro:bit lessen

L1 Steen – Papier– Schaar Leer over variabele
L2 Dobbelsteen Leer over variabelen en sensoren
L3 Bibberspiraal Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt

L3 – Bibberspiraal
Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt

L4 – Afstand meten
Leer gegevens op te slaan


Python lessen 1 februari

L1 – Over mij
Leer afbeeldingen maken met tekst


L2 – Kleurrijke creaties
Leer HEX-kleurcodes

L3 – Turtle race
Leer HEX-kleurcodes

L4 – Geheime berichten Invoer en uitvoer op het scherm

L5 – ROBO troef Oefen en werken met bestanden

L6 – Waar is het ruimtestation? Werken met een webservice, json

MIT App inventor lessen

Introductie Deze introductie beschrijft wat je moet doen om te starten met App Inventor


L1 – Maak je eigen quiz Maak je eerste quiz app

L2 – Snelheidsspel Gebruik van timers en variabelen

L3 – Soundboard Geluid opnemen en maken