Scratch lessen 5 januari tot 4 april
L1
Achtervolgingsspel
Leer je Sprite te bewegen
L2
Verdwaald in de ruimte
Leer wat lussen zijn
L3
Trefbal platformgame
Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt
L4 – Ontdek je eigen wereld
Leer gegevens op te slaan in lijsten
L5- Chatbot maken
Leer variabelen weg te schrijven
Micro:bit lessen
L1 Steen – Papier– Schaar Leer over variabele |
L2 Dobbelsteen Leer over variabelen en sensoren |
L3 Bibberspiraal Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt |
L3 – Bibberspiraal
Leer wat lussen zijn en hoe Als/Dan werkt
L4 – Afstand meten
Leer gegevens op te slaan
Python lessen 1 februari
L1 – Over mij
Leer afbeeldingen maken met tekst
L2 – Kleurrijke creaties
Leer HEX-kleurcodes
L3 – Turtle race
Leer HEX-kleurcodes
L4 – Geheime berichten Invoer en uitvoer op het scherm
L5 – ROBO troef Oefen en werken met bestanden
L6 – Waar is het ruimtestation? Werken met een webservice, json
MIT App inventor lessen
Introductie Deze introductie beschrijft wat je moet doen om te starten met App Inventor
L1 – Maak je eigen quiz Maak je eerste quiz app
L2 – Snelheidsspel Gebruik van timers en variabelen
L3 – Soundboard Geluid opnemen en maken